Daar zijn we weer - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 November 2012 | India, Vijayawada

Hallo Allemaal

Daar zijn we weer met een bericht van ons, we zijn al over de helft en wat gaat de tijd snel.
Super leuk dat jullie ons zo trouw blijven volgen en reacties blijven plaatsen op de blog. Wij vinden het erg leuk om dit weer allemaal te lezen.
Deze week was een rustige week, geen feesten en vrije dagen, deze week moest gewoon gewerkt worden.

Het werken met de kinderen bevalt nog steeds erg goed. Loes werkt nog gewoon in de sickroom maar gaat nu ook vaak met kinderen naar het ziekenhuis als er een onderzoek gedaan moet worden. Ze kennen hier namelijk geen huisarts dus je gaat altijd meteen naar het ziekenhuis. Verder probeert ze zoveel mogelijk Engelse les te geven na het lunch. Dit vooral aan de kinderen die voor langere tijd in de sickroom zijn. Ook is ze er vooral om de kinderen extra aandacht te geven, spelletjes mee te spelen en de tekenen.

Anouk werkt daar in tegen nog steeds in de shelter. 's Ochtend geeft ze daar 1 uur Engels of rekenen en daarna is het tijd voor de Telugules. Telugu is de taal die ze hier spreken. Ook Anouk volgt deze lessen maar het is behoorlijk moeilijk. Na de lessen is het tijd voor spelletjes en na de lunch hebben we vaak handvaardigheid, tekenen, of games. Op vrijdag hebben ze in de shelter picknick, dan gaan alle kinderen en staf met de kinderen naar een van de andere projecten buiten de stad, daar koken de kinderen zelf en word met zo'n alle gegeten. De kinderen kunnen daar ook vertellen hoe het komt dat zij zijn weggelopen, daar hoor je vaak heftige verhalen, maar ook daar is tijd voor plezier en spelletjes en die worden dan ook volop gedaan.

Het eten bevalt prima, en ook het weer is hier nog steeds schitterend.
We hebben elke dag tussen de 27 en de 34 graden en het zonnetje schijnt volop. We hebben hier al meer dan 2 weken geen druppel regen gehad is dat is mooi.

Verder vertrekken we morgen met 8 vrijwilligers naar Visakhapatnam,
we gaan daar een ander Don Bosco project bezoeken. Ook zullen we daar een aantal eilandjes bezoeken.
vrijdag komen we weer terug naar Vijayawada en dan zullen we een verslag schrijven over onze trip naar de andere projecten.

Verder nog even uitleg over ons overige verslag, er wordt met Diwali veel vuurwerk afgestoken maar het project koopt dit niet. De rijke mensen uit de stad komen regelmatig met sponsoringen, dit kan eten zijn maar ook kleren met Diwali wordt en dan ook vuurwerk gesponsord dus daar wordt door Navajeevan (ons project) geen geld aan uitgegeven.

Nu onszelf klaar maken voor onze trip van volgende week

veel groetjes vanuit het hele zonnige India
Loes en Anouk

• 24 November 2012 - 10:18

Sonja:

Hoi Anouk & Loes,

erg gaaf om te lezen wat jullie zoal doen met jullie projecten, en ook leuk dat het allemaal zo goed bevalt. Hier in Nederland gaat alles verder zijn gangetje, volgende week de ledenvergadering van Het Zij Zo waar wat meer te weten zullen komen over het nieuwe thema. Heel veel plezier en vooral genieten van alles!

Groetjes Sonja

• 24 November 2012 - 11:33

Wouter En Anne Joustra:

Hey dames in het oosten,

Dat Indiaas zitten laat ik nog even over aan de Indiers hoor. Al is het maar omdat anders mijn bureau zo hoog is...

Dat jullie al op de helft zijn: Time flies when you're having fun! Dat blijkt maar weer eens.
    Ik ben wel heel benieuwd naar alle verhalen aan het einde van jullie trip en natuurlijk of het in het oosten erg anders dan in het westen van India. Jullie reservering voor 10-17 januari staat in ieder geval.

Veel plezier in ieder geval nog de komende tijd en voor het geval jullie het willen weten in Mumbai kan je je (schijnbaar) heel goed redden met Hindi (of Marathi), wat volgens de lokalen hier heel makkelijk te leren is. Dus mocht het met Telugu niet lukken, dan zijn er meerdere uitdagingen mogelijk ;-)

Groetjes en nog heel veel plezier,

Wouter

• 24 November 2012 - 23:04

Doortjed:

Hoi meiden.

Van een drukke feestweek naar een rustige werkweek!
    Echt dankbaar werk zeg wat jullie daar verrichten!
    Wel zwaar af en toe denk ik, maar omdat het leuk is valt dat dan weer mee.
    En Anouk, spreek je al een paar woordjes Telugu?
    Al 2 weken geen druppel regen daar bij jullie?
    Komt misschien omdat alles hier valt! haha.

Dus groetjes uit een nat Nederland.

Doortje

• 25 November 2012 - 00:11

Marij En Henk:

Hallo Anouk en Loes.
    Heerlijk om weer van jullie te horen. Ik geniet telkens weer van de verslagen en de foto's.
    Zie dan ook dat daar alles zittend wordt gedaan op de grond.
    Hadden jullie daar geen problemen mee??? Fijn te horen trouwens dat het eten daar goed is.
    Over het weer zullen we het maar niet hebben ...bofferds...Alhoewel het hier ook nog mee valt.
    Ik had het al eerder gevraagd maar doen jullie daar nog iets aan kerstmis?????
    Wat leuk dat daar de wat rijkere jullie toch wat sponseren.
    En ja wat vliegt de tijd al over de helft meiden..
    Geniet van jullie nieuwe trip en we kijken weer uit naar het volgende verslag met foto's.

Lieve groetjes uit Dorplein....

• 26 November 2012 - 09:34

Willem Molle:

Hey Dames,

Ook ik volg jullie trouw, alleen is dit pas de eerste keer dat ik een reactie achterlaat. Harstikke leuk om te lezen over het werk wat jullie daar doen. Ik wens jullie nog heel veel succes en vooral veel plezier!

Groetjes,

Willem

• 26 November 2012 - 15:44

Marjolein:

Weer een leuk stukje om te lezen. En ook erg leuke foto's!! Benieuwd hoe het andere project is. Ik ben op het moment druk bezig met allerlei surprises, maar ben echt niet goed in dichten (haha). Zaterdag zal de welpenstaf mijn dichttalent ontdekken ;) liefs, Marjolein

• 28 November 2012 - 22:09

Mies Huisman:

Hi Anouk
    Wat leuk dat jullie steeds zo'n verslag uitbrengen, blijven we een beetje op de hoogte. Wat een geweldige ervaring en hoe anders dan thuis. Fijn dat het eten en het werk meevalt de kinderen zijn dus erg aardig al hebben ze veel meegemaakt. Het zal toch weer een hele overgang zijn als jullie thuis komen. Ik ben dan in Amerika maar hou ook daar jullie verslag goed bij. Ik wens jullie nog een fijne tijd leuk dat jullie nu naar een ander project gaan.
    Veel groeten. OMA