De eerste week - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 September 2012 | India, Vijayawada

Ja het gaat heeel snel, de eerste week zit er al weer op. Tijdens deze week hebben we veel deelprojecten van Navajeevan gezien. Erg interessant allemaal! Ook hebben we in overleg besloten waar we de komende tijd gaan werken. Anouk zal zich nuttig gaan maken in de Shelter, waar de kinderen zitten die net van straat komen en Loes zal gaan werken in de Infirmary, waar de zieke kinderen van alle projecten komen. De kinderen die er zijn zijn niet erg ziek, want als ze te ziek worden gaan ze naar een ziekenhuis.

We zijn nu dus druk met lesjes voorbereiden en ze geven. Het is leuk dat de kinderen genieten van de aandacht, wat ze leren valt soms wel wat tegen. We proberen vooral ook veel leuke dingen te doen, zoals tekenen, zingen, spelletjes enz.

In het weekend hebben we wat tijd voor ons zelf. Afgelopen weekend zijn we met de vrijwilligers naar een telugufilm geweest "Life is beautiful" erg leuk om een keer te zien, maar het duurde ruim 2 uur en dat is erg lang als je de taal niet spreekt en er niet zoveel verhaal zit in de film.
zaterdag zijn we naar Amravati geweest. Daar hebben we een tempel bezocht en een grote Boeddha bezocht. Vooral die Boeddha was erg indrukwekkend. Ook hebben we wat tijd gehad om onszelf in Punjani's te steken. We zien er nu al iets meer uit als de lokale bevolking. En dat vinden ze hier erg leuk.

We schrijven snel meer als we iets meer weten wat ons werk gaat inhouden!

• 27 September 2012 - 19:15

Marianne Huisman:

Lieve schatten.
    Fijn om weer van jullie te horen en ook leuk dat er 2 foto's bij zijn. Zo te zien geniet je daar Anouk en zijn ze daar ook blij met jou. Jullie hebben nu dus ieder je eigen werk. Dat is natuurlijk prima, want na het werk zien jullie elkaar vast wel, dan heb je elkaar ook veel te vertellen.
    Ik hou het maar kort, want we mailen ook nog. Liefs Mama/ Marianne

• 27 September 2012 - 20:38

Margot:

Blijf ons op de hoogte houden! En blijf genieten. Werk ze. Komt allemaal goed!

Ruby, Harry, Frank, Margot

• 27 September 2012 - 20:56

Laurie:

Dat ziet er echt super gaaf uit!! Ik ben echt jaloers al ik het zo hoor!
    Hier gaat het gewone 'saaie' leven door.. Gewoon naar school, weer voor school werken en af en toe wat vrije tijd.
    Komend weekend stafweekend, ik heb er zin in!! :-) Ik zal je vertellen hoe het geweest is Loes ;-)
    Geniet ervan en ik zie de foto's tegemoet! Super leuk om te zien!

x Laurie

• 28 September 2012 - 15:43

Marjolein:

Ha meiden :) Wat leuk om weer te lezen. Super interressant allemaal! Jullie hebben zo te horen het juffendiploma ook al op zak ;) haha. Is het nu lastig om zo punjani te maken en aan te doen? En hoeveel woordjes kennen jullie al? Haha, naja hier het standaard zinntje: Geniet ervan!
    Liefs, Marjolein

• 28 September 2012 - 17:15

Rob En Francien Van Noort:

Dag dames,

Zo te lezen zijn jullie goed bezig en hebben jullie er ook plezier in. Hartstikke goed, dus "keep up the good work". Groetjes uit Heeze !!

Wat is de computer toch een wereld wonder he??
    Jullie zo ver weg en wij lezen en kijken hier in ons kikker landje met veel plezier naar de mail.
    Zo te zien en te lezen is het tot nu toe nog allemaal erg leuk en hebben jullie er zin in.

• 28 September 2012 - 21:21

Maria Verhoeven:

Fijn om weer wat van jullie te horen!
    Leuke foto's ook! Wat een enorme boeddha zeg.
    Heel veel succes en plezier met met jullie werk .
    Geniet er van.

groetjes Maria

• 28 September 2012 - 21:36

Annemarie Slaats:

Anouk en Loes
    Helemaal leuk om zo te lezen hoe jullie het hebben .Leuke foto's en allemaal erg indrukwekkend zowel de omgving als de kinderen denk ik.Veel plezier met het goede werk doen.
    groetjes Annmarie Slaats

• 29 September 2012 - 14:34

Henriette Scheepers:

Hoi Loes en Anouk,

Fijn dat het zo goed met jullie gaat en dat je weet wat je de komende tijd gaat doen. Het duurt natuurlijk ook wel even voordat je helemaal je draai in je werk gevonden hebt. Heel fijn om te horen dat jullie ook de tijd hebben om dingen te gaan bekijken. En Loes ik zag je foto op Facebook met je nieuwe kleren. Heel mooi en erg kleurrrijk.
    Liefs mama (Henriette)

• 29 September 2012 - 19:36

Doortje:

Hoi,

Leuke foto Anouk, jij met die kinderen!
    En idd een enorme boeddha zeg, in de steigers nog wel!
    Zo te horen en lezen hebben jullie het erg naar je zin.

Gr.

Doortje

• 30 September 2012 - 21:57

Lia Van Den Heuvel (Soest):

Beste Anoek en Loes,

Wat een onderneming, fijn dat de reis goed gegaanis en dat jullie uitsluitsel krijgen wat jullie werkzaamheden in houden. Heel dapper van jullie, in zo'n ver land. Zo ontzettend veel nieuwe indrukken. Een geweldige ervaring die jullie heel je leven met je mee zult nemen. Geniet ervan, ik wens jullie heel veel succes.
    lieve groet, Lia van den Heuvel (uit Soest)

• 01 Oktober 2012 - 11:54

Marga:

Hoi allebei,

Geniet er lekker van daar en ook keihard werken natuurlijk.. Ik ben ontyettend trots op je Anouk, deze ervaring ga je je leven lang niet meer vergeten.

Veel liefs
    Marga

• 07 Oktober 2012 - 12:36

Evelien:

Wat klinkt het allemaal leuk en uitdagend :). Maak er een mooi verblijf van en ik lees jullie verhalen ;-).
    (Anouk had je mijn kaart nog ontvangen?).
    Liefs! Evelien

• 12 Oktober 2012 - 09:50

Michelle Magielse:

Hallo Anouk en Loes

Wat leuk om jullie verhalen te horen en fotos te zien.
    Wat fijn dat jullie daar zo fijn hebben.
    Ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen.

Lieve groetjes,
    Michelle