Happy diwali - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu Happy diwali - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu

Happy diwali

Door: Anouk en Loes

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 November 2012 | India, Vijayawada

Hooii allemaal,

na even een stilte weer een berichtje van ons. Deze week was erg druk. We hebben meerdere feesten meegemaakt. Een leuke week dus

maandag begon met de verjaardag van een van de andere vrijwilligers. We vieren dit op het dak. Eerst wordt er een te zoete cake aangesneden en anderen voeren de jarige. Dan is er speciaal eten. Het eten hier is trouwens erg veranderd, we hebben een nieuwe kok en hij kookt erg westers. Lekker, maar ik mis ook wel het indische eten.

dinsdag was het diwali. Een van de grootste feestdagen voor India. Ze vieren het licht. Overdag zijn we door one town gelopen, een grote winkelstraat. Daar verkochten ze overal vuurwerk. Zelf hadden we sterretjes gekocht.
Ook was daar de eerste confrontatie met het knal vuurwerk hier. er kwam een bom zo dicht bij ons dat Loes voor 2 dagen een piep heeft gehoord. Gelukkig is dat nu weer goed.
s Avonds begon het echte feest voor een paar uur was de lucht gekleurd met vuurwerk en met harde knallen. Met de kinderen in sickroom hebben we wat sterretjes aangestoken. Maar de meeste kinderen waren naar hun eigen project terug voor dit feest

Woensdag was childrensday. De kinderen die naar school gaan hebben een speciaal programma. Ook voor onze kinderen was het een speciale dag. met veel snoep en leuke spellen. s Avonds hadden we een show. De jongens die naar college gaan, dus oudere jongens (18-20) hadden een heel programma ingestudeerd met dans, zang en comedy. Het was erg leuk, maar wat ik het leukst vond was om de kinderen van de sickroom zo te zien genieten.

Donderdag het laatste feest. Naja niet echt een feest. We hadden het afscheid van een vrijwilliger. Ook dit werd gevierd op het dak, met veel eten.

al met al een drukke maar erg leuke week.

Veel liefs Anouk en Loes

• 18 November 2012 - 04:46

Wouter En Anne Joustra:

Hey dames,

Zo te lezen hebben jullie wel gebruik gemaakt van de situatie en de feesten gewoon gevierd zoals het hoort. Ik heb aan deze kant gewoon doorgewerkt, al zijn we op dinsdag wel eerder opgehouden om alle lokale werknemers de kans te geven om het feest goed te kunnen vieren.
    Wat leuk dat je het Indische eten mist terwijl je nog in India bent. Ik moet zeggen dat het eten me erg goed bevalt, maar of ik het direct zou gaan missen...?! We zullen zien.

Groeten en heel veel succes daar in het oosten des lands ;-) ,

Wouter

• 18 November 2012 - 13:19

Margot:

Anouk, Loes,

Heb je ook wat kunnen doen voor de kinderen van het geld dat jullie ingezameld hebben? Misschien heb je er een foto van of in elk geval een beschrijving wat je gedaan hebt. Zet ik dat nog een keer in de Middenstandsbelangen met het verzoek om te doneren op jullie rek. nummer. Als je reageert hierop voor jullie maandagavond, ga ik het deze week proberen....
    margot

ps even bijkomen van al die feestjes.... dus nu aan het werk!

• 18 November 2012 - 13:19

Margot:

Anouk, Loes,

margot

ps even bijkomen van al die feestjes.... dus nu aan het werk!

• 18 November 2012 - 18:53

Maria Verhoeven:

Fijn dat jullie het nog steeds zo naar je zin hebben!
    Hoorde van Marianne, dat je zo'n mooie foto's hebt met van die lange jurken( weet de naam niet meer)
    Die wil ik wel graag zien hoor!

denk aan jullie. groetjes maria.

• 18 November 2012 - 19:31

Annemie:

Hallo Loes en Anouk,

Wat een boel indrukken zullen jullie daar op doen. Dit wordt een tijd om niet meer te vergeten. Gelukkig

kunnen we thuis mee genieten door de verhalen en foto"s. Al weer op de helft van het verblijf.

Wat gaat dat snel. Naar wat ik hoorde vandaag voelt dat gelukkig voor jullie mam ook zo Loes.

Maak er nog een leuke en natuurlijk zinvolle tijd van. Wij houden ondertussen deze site in de gaten.

groetjes ome Jos en tante Annemie

• 19 November 2012 - 15:45

Francien Van Noort:

Dag meisjes,

Wat leuk dat jullie ook zo'n feestelijke week meemaken daar. Zo te lezen verloopt het allemaal goed en dat is natuurlijk super. Maak er nog maar een fijne tijd van. Groetjes van Rob en Francien van Noort

• 19 November 2012 - 20:26

Marjolein:

Hoi Hoi :) Wat een feestweek, haha. Wel erg leuk! Was er niet vandaag of van de week iemand die erg belangrijk was overleden in Idia? Ik weet niet of jullie daar iets van mee hebben gekregen? Leuk zo'n voorstelling, zal wel heel anders gaan dan bij ons. Heb je dan ook anderes speciale kleren nodig? Ben benieuwd naar foto's, haha. Een dikke knuffel, Marjolein

• 20 November 2012 - 20:31

Marij:

Hallo Meiskes...
    Fijn dat er buiten het werken ook nog tijd is om te feesten...
    Alleen raar als je ziet hoeveel geld ze daar dan besteden aan vuurwerk,terwijl dat beter naar de kinderen zou kunnen gaan.
    Maar goed hier is het al niet anders als je bedenkt hoeveel mensen er schulden maken voor vakantie,carnaval
    of vuurwerk met nieuwjaar,
    Alleen hebben wij geen lieve vrijwilligers die ons komen helpen!!!!
    Gaan ze daar ook nog iets doen met kerst??????
    Gaan jullie wel een boompje zetten???
    Leuk trouwens om jullie te zien in die mooie kleren..
    Geniet zo veel je kan en zorg goed voor jezelf.

Lieve groetjes uit dorplein...

• 22 November 2012 - 13:29

Caroline Nuijts:

Ha meiden,
    Wat een mooie avonturen beleven jullie; fantastisch! Heb net lekker de foto's bekeken, wat een mooie kleren hebben jullie aan! In India weten ze tenminste hoe vrouwen er op hun mooist uit kunnen zien!!!! Geniet van jullie tijd en van alle mooie dingen die jullie voor anderen doen en betekenen! Super.
    Groetjes, Caroline

• 24 November 2012 - 22:43

Doortje:

Hoi Loes en Anouk,

Dat was een echte feestweek voor jullie dus!
    Anders als hier, maar leuk hoor.
    Alweer bijna op de helft van jullie verblijf daar.
    Het gaat snel hè.
    Maar is altijd zo als iets gezellig is.
    Kijk uit naar jullie volgend verslagje!

Groetjes,

Doortje