SICKROOM - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu SICKROOM - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu

SICKROOM

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Oktober 2012 | India, Vijayawada

Hoii

Ook ik zal even iets vertellen over mijn werk. Ik werk in de sickroom waar alle kinderen die ziek zijn worden opgevangen. De jongens slapen daar, de meisjes gaan terug om te slapen op hun project. Mijn werk bestaat uit deze kinderen bezig houden en ze wat aandacht te geven. Ook ga ik regelmatig met kinderen naar het ziekenhuis als dat nodig is. Soms help ik de nurses met de medicijnen en dergelijke.

verder is er een kind in de sickroom, Sreenu. Hij is daar nu voor 2 maanden en hij heeft een polioverlamming. We zijn met hem naar een dokter geweest en hij heeft medicijnen gekregen om wat spieren om te bouwen. We proberen nu ook wat oefeningen met hem te doen.

Anouk en ik wonen in 2 appartementen met 18 vrijwilligers nu. Dat is erg gezellig maar ook erg druk. Door de weeks zijn 7 vrijwilligers op een project buiten de stad, zij slapen daar ook. Dan hebben we iets meer ruimte. In het weekend zijn ze hier. We doen in de weekenden veel leuke dingen met zn alle. Afgelopen vrijdag hadden we een picnic bij een fort op een berg. We zijn de berg opgeklommen en toen we boven waren was iedereen doorweekt van het zweet. Zaterdag zijn we met wat jongens naar het strand geweest. We hebben gezwommen in de oceaan in onze kleding, want als vrouw kun je echt niet in een bikini rondlopen. We hadden erg veel bekijks, maar gelukkig hadden we de jongens bij ons die erg goed voor ons zorgde. We zijn een paar uur in het water geweest en dat was erg verfrissend.

Kortom, we hebben een erg goede tijd hier met veel werk, maar ook veel leuke dingen!

Groetjes Loes

• 14 Oktober 2012 - 08:46

Margot:

Heerlijk in kleding zwemmen.... Hoef je ook niet bang te zijn dat je verbrand! Elk nadeel heeft z'n voordeel!
    Neem je rust door de week (als het rustig in huis is) en zeker veel leuke dingen doen in het weekend! Je werkt niet voor niks toch?

Ruby, Harry, Frank, Margot

• 14 Oktober 2012 - 08:59

Marianne Huisman:

Hallo lieve kanjers,
    Wat leuk Loes dat je ons laat weten wat jouw werkzaamheden zijn, heel leerzaam voor je.
    Wat zullen die kinderen blij zijn met de extra aandacht die ze krijgen.
    Fijn dat er alweer zo snel een verslag is van jullie, blij om te lezen dat alles goed gaat. Het zal inderdaad een hele drukte zijn in het appartement als iedereen er is. Een paar uur zwemmen in de oceaan heerlijk, we worden jaloers!!!!! Wat Margot al schreef met kleding aan zwemmen kun je niet verbranden en een ander voordeel je hoeft die kleding niet te wassen, ha ha. Fijne (vrije) zondag. Liefs papa en mama ( Joep en Marianne)

• 14 Oktober 2012 - 11:49

Laurie:

Heey Loes en Anouk,,

Het klinkt super leuk allemaal!! Super dankbaar werk zo te horen.
    En ook leuke dingen! Hahaha, met kleren aan zwemmen de enige keer dat ik dat heb moeten doen is toen ik op ging voor mijn zwemdiploma ;-)
    Hier is alles rustig, het is nu herfstvakantie dus tijd voor even een beetje ontspanning! ;-)
    Veel plezier nog!!

Groetjes Laurie

• 14 Oktober 2012 - 13:32

Henriette:

Hoi Anouk en Loes,

Fijn weer wat van jullie te horen. Ook goed te horen dat het zo goed met jullie gaat. Op wat buikproblemen na dan.
    Fijn dat jullie allebei je draai gevonden hebben en je dingen kunt doen zodat je de kinderen wat extra aandacht kunt geven. Dit zal de kinderen en jezelf een goed gevoel geven.
    En in de weekenden wel druk, maar toch ook fijn dat je zoveel leuke, gezellige dingen met elkaar kunt doen.
    Weer fijne dagen!
    Veel liefs! Janus en Henriette

• 15 Oktober 2012 - 18:05

Evelien:

Wat leuk om te lezen wat jullie voor werk doen! Wel druk zeg in het weekend in jullie appartementen. Geniet dus maar van de rustigere tijd door de weeks! Hoewel het is natuurlijk ook wel gezellig, zoveel mensen ;-).
    Veel succes en plezier!
    X

• 16 Oktober 2012 - 10:34

Marjolein :

Wat vind ik het toch altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen! Zijn jullie met veetl buitenlandse vrijwilligers en hoe oud zijn die andere vrijwilligers? Lekker zwemmen, ben wel beetje jaloers, hier word het steeds kouder, haha. Just have fun! Kus Marjolein

• 16 Oktober 2012 - 18:15

Loes:

we zijn in totaal met 18 vrijwilligers. de leeftijden lopen uiteen van 18 tot 24. Evenveel jongens als meisjes. we leven in 2 appartementen en door de weeks zijn er 7 vrijwilligers die op een ander project leven. al met al erg gezellig