schelter - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu schelter - Reisverslag uit Vijayawada, India van Anouk Loes - WaarBenJij.nu

schelter

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Oktober 2012 | India, Vijayawada

Hallo allemaal

Na alleen een berichtje van mij, van mijn belevenissen in de Schelter.
Zoals we al eerder hebben verteld werk in voorstaan elke dag in de Schelter,
Hier zijn de kinderen die net van de straat afkomen. Door de hele stad heen zijn plaatsen waar van 's ochtends 6 tot 's avond 8 mensen zijn om kinderen te ontmoeten en contact met hen te maken. De kinderen kunnen meekomen naar de Schelter, de kinderen kiezen daar dus zelf voor. Als de kinderen in de Schelter komen wordt eerst een registratieformulier ingevuld en dan kunnen de kinderen gewoon bij de andere kinderen gaan spelen. Alle kinderen krijgen er 3 keer per dag te eten. Alle kinderen kunnen ook gewoon blijven slapen.

ik zal ook even mijn dagritme vertellen
7.30 opstaan en aankleden
8.15 ontbijten
8.45 aanlopen voor werk
9.00 ik kom aan en wordt begroet als Good morning sister Anu
9.15 volkslied zingen en namen oplezen
9.30 Engelse les 3 dagen van de week 1 dag rekenen
11.30 tijd voor tekenen spelletjes of knutselen
13.00 etenstijd
14.00 tijd voor het carrom een Indiaas bordspel ( ik ben er nog niet zo goed in dus de kinderen proberen het mij te leren
16.00 loop terug naar huis.

Zoals je ziet zijn het niet hele lange dagen, maar vandaag waren er 27 kinderen de leeftijd varieert tussen de 6 en 18 jaar. er staat meestal 2 Indiase staf medewerkers en 1 of 2 vrijwilligers en dat is niet erg luxe.

De reden waarom de kinderen in de schelter komen is verschillende sommige hebben geen ouders meer, ouders zijn te arm om voor het kind te zorgen en sommige kinderen worden thuis mishandeld en lopen dan uiteindelijk weg.

vrijdag is voor de kinderen een speciale dag want dan gaan ze picknicken op een ander project of komen de kinderen van andere arme gezinnen om spelletjes te spelen in de schelter.
In een ander bericht zal ik daar wat meer over vertellen

dat was het weer voor vandaag
Groetjes Anouk

  • 08 Oktober 2012 - 16:26

    Marianne Huisman:

    Hallo sister Anu,
    Wat fijn dat er weer een bericht met foto's is, want iedereen vroeg al aan me
    WANNEER KOMT ER WEER NIEUWS UIT INDIA?
    Wat een grote knullen allemaal op die foto's, kan je die wel aan?
    Volgens mij zitten er ook wel een paar boefjes bij.
    Leuk dat je de dagindeling hebt vermeld, dan weet iedereen waar je mee bezig bent.
    Fijn dat alles goed gaat. We mailen wel weer verder. Met Loes ook alles goed?
    Liefs papa en mamm.

  • 08 Oktober 2012 - 18:23

    Margot:

    Anouk, als ik jullie blij kan maken met wat kleurplaten, laat maar weten. Heb er hier voldoende. Eventueel ook met die tekeningen met 1- 50 eerst van punt naar punt lijnen trekken en dan inkleuren... Leuk en toch educatief....

  • 08 Oktober 2012 - 18:26

    Margot:

    Oeps, Ik zie nu die foto's van die 'mannen' pas. Nee die kun je niet blij maken met een kleurplaat... Maar mocht je ook met jonge kinderen werken....

    Enne: wat een mooie outfit van jou! Mijn lengte 1.76 Kan ik er 1 bestellen in dat bordeaux? Denk dat Ruby er ook wel 1 wil in Ruby red....
    margot

  • 08 Oktober 2012 - 21:10

    Maria Verhoeven:

    He Anouk. Leuk weer wat van je te horen. Inderdaad, het zijn al echte "mannen" die op de foto's staan.
    Lijkt me toch wel zwaar om die allemaal in het gareel te houden!!! Ben je s'avonds niet heel moe? Hoop dat je het heel erg naar je zin hebt.

    Veel succes en groetjes Maria.

  • 08 Oktober 2012 - 21:26

    Marjolein :

    Hoi meisje, wat een leuk berichtje! Jullie zijn meer een opvang dan een school toch? Want vroeg me af wat de behoefte naar onderwijs daar was. Wat worden er ook andere 'vakken' gegeven dan engels, rekenen en beeldvorming? Geef jij die lessen (aan een klein gedeelte) aan die kinderen? De foto's zien er leuk uit! Veel succes verder :) kus en knuffels Marjolein

  • 08 Oktober 2012 - 23:16

    Marij:

    Hallo meisje (nurse anu!!!} Wat een leuke bijnaam heb je al gekregen.
    En wat een bijzonder mooi werk wat je daar doet. Ben super trots op je.
    Maar even goed ook wel een bult ellende als ik het zo lees.
    En als ik de foto's bekijk zijn het al best grote kinderen.
    Hopelijk kunnen jullie door ze op te vangen er voor zorgen dat het niet fout met ze gaat.
    Wat hebben we het hier dan rijk he?? Alhoewel je ook niet wilt weten wat er schuil gaat bij menig gezin....
    Leuk dat we weten wat je dag indeling is. Wel vroeg opstaan he..
    En lukt het al een beetje met het eten daar?? Zal ook eens een keertje schrijven.
    Nou super meiden ga zo door.
    Lieve groetjes uit dorplein xx

  • 12 Oktober 2012 - 00:48

    Henny De Jong:

    Hoi Anouk,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je je mama niet zo erg mist hihi. Hoe is het eten daar? Ik wens je alle goeds en heel veel liefs!

  • 14 Oktober 2012 - 01:29

    Doortje:

    hoi anouk,

    t gaat goed met je, zo te lezen.
    en zo te zien op de foto's.
    leuk hoe ze je noemen, sister anu!
    dankbaar werk wat je daar doet zeg.


    gr.

    doortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In september gaan wij voor 4 maanden vrijwilligerswerk doen in India. We zullen actief zijn bij de straatkinderen op Navajeevan.

Actief sinds 02 Aug. 2012
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 26336

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 Januari 2013

Anouk en Loes in India

Landen bezocht: